USA-Oost-West-per-camper.reismee.nl

Saint Louis

Vanochtend eerst naar Nederland gebeld om de jarige zoon te feliciteren, daarna ontbeten en op aanraden van Jim de campingbeheerder naar een van de buitenwijken van de stad (Shrewsbury) gereden, de camper daar op een grote parkeerplaats achtergelaten en per metro naar het centrum. We zijn uitgestapt bij de Arch, een 192 meter hoge boog waar we met een soort kooitje naar boven konden voor een fenomenaal uitzicht over de stad en de Missisippi. De Arch symboliseert de Poort naar het Westen. We hadden kaartjes gekocht en moesten 2 1/2 uur wachten voor we aan de beurt waren en zijn toen ondertussen maar even de stad in gewandeld en bij Macy;s wat dingetjes gekocht. Toen we klaar waren met het Archgebeuren met een koets getrokken door Sexy Rexy en een lookalike van Elton J. op de bok een tochtje door het historische gedeelte van St. Louis gemaakt.. Daarna met de metro naar Delmar Loop wat volgens Elton een trendy en hippe buurt was. Het was inderdaad wel leuk en we hebben er heerlijk mexicaans gegeten. Het was een stralende warme dag, plm. 23 grd. maar tegen de avond stak er een gemeen koud windje op. Voor vannacht wordt nachtvorst voorspeld.

dp

Dus onder de arch door en dan immer grade aus >
Go West
Bijpassende muziek: East St. Louis Toodle-Oo van Duke Ellington dan wel Steely Dan