USA-Oost-West-per-camper.reismee.nl

Van St.Louis naar Ozark

Opgestaan met lichte sneeuw, kortom kouhoud. Eerst naar het Route 66 Visitorcenter, een klein museum, daarna naar de WalMart en om 11.30op naar Ozark National Scenic Riverways, een prachtig gebied met veel bossen, heuvels en rivieren en zo rustig dat als we een auto tegenkwamen we al zaten te mopperen over de drukte op de weg. Bij Salem ons verbaasd over de vele kerken, een stichtelijke omgeving!

Bij Akers Ferry, een handbediende ferry voor wel twee auto;s tegelijk over de Jacks Fork, een zijtak van de Currentriver.zijn we even de winkel annex kanoverhuur annex campinkje binnengestapt om bij de enorme hillbilly achter de toonbank te vragen of er een plekje voor ons was (uitgestorven), was er wel maar geen stroom of water, dus niet ideaal, maar Billy wist raad: zijn zwager 20 km. verderop had vast wel plaats bij de boerderij. Hij ging gelijk evenbellen <Hi Tom, it;s me...i got a nice couple from Holland (mensenkennis) cani send them to you?> bij het weggaan riep hij nog en passantdat Tom ook de burgemeester wasen zo komt het dat wijop de boerderij.van de burgemeester van Eminence hebben overnacht.s'Nachts veel regen, ze zeggen hier niet voor niks Missouri means misery omdat het weer van dag tot dag zo erg kan verschillen, Klopt, plm. 20 graden met de dag ervoor.

route:

de i44 (met de route 66 asl b=weg ernaast) tot st.James

de 68 tot Salem

de K tot Akers Ferry

binnendoor naar de 19 naar Eminence.