USA-Oost-West-per-camper.reismee.nl

Amarillo

Vanmorgen tamelijk mistig vertrokken. De eigenaresse van de KOA-camping Elk City/Clinton bood ons nog een leuke reu aan, die was bij haar aan komen lopen want haar 'bitch was on heat', we denken niet dat ze bedoelde dat haar teef op het strijkijzer was gaan zitten, anyway we hebben netjes bedankt voor de eer.

Natuurlijk moest er weer getankt worden, de benzine is hier ook aardig in prijs opgelopen, we betalen nu tussen de 3,45 en de 3,80 per gallon 89 octaan.

Vroeg in de middag vlak voor Amarillo (Texas) afgeslagen om naar Palo Duro Canyon State Park te gaan. Je rijdt mijlen door de Panhandle, enorme lichtgele vlaktes met heel veel zwarte Black Angus koeien en hier en daar een paardenfokkerij. Dan ineens zie je de borden voor de Canyon en blijkt er zich een prachtigekloof te bevinden, deed ons sterk denken aan de Grand Canyon, maar natuurlijk wel veel kleiner, en bij deze reed je over de bodem van de kloof. volgens de Rough Guide een van de best bewaarde geheimen van Texas. Het weer was inmiddels stralend geworden, dus het kon allemaal niet beter.

Onderweg een bord gemist en bij een ranch de weg gevraagd, de eigenaren vonden het zo leuk 'bezoek uit Holland' te hebben dat ze ons alles lieten zien, hij had daar in de schuur een speelgoedfabriek en maakte alles zelf (www.thehappytoymaker.com).

Terug in Amarillo wilden we in het beroemde Big Texan Steak Ranch gaan eten, want Texas is steakcountry. Op de camping aangekomen bleek dat je met een stretched limo van je plek werd opgehaald en weer thuisgebracht, de warme douche zullen we maar zeggen!

Heerlijk gegeten overigens, als je de 72oz steak op kon binnen een uurkreeg je 'm gratis, maar dat hebben we niet eens overwogen. Leuke dag!

P.S. het uploaden van foto;s lukte vandaag niet, morgen opnieuw proberen.

route: i 40 west

Joke

Elke ochtend even kijken of er nog nieuws is van P en N. Het is hardstikke leuk om jullie zo te volgen.
Hier is alles rustig en een beetje stil.Veel genieten verder.