USA-Oost-West-per-camper.reismee.nl

naar Santa Fe

Vanmorgen wederom erg koud en een verschrikkelijk harde wind. We waren niet vroeg, meestal als wij wegrijden is de camping al behoorlijk opgeschoond. We komen op iedere camping Roadbearwegbrengers tegen, uit Duitsland, Denemarken en Zwitserlandhebben we ze tot nu toe ontmoet. . Slim systeem van Roadbear, er worden plm. 400 campers weggebracht, de kinderziektes lopen wij onderweg wel tegenaan en alles is schoon en afgewassen en ontstickerd voor de volgende betalende huurder. Maar het mes snijdt aan twee kanten natuurlijk, wianneer krijg je anders een gratis camper mee voor 4 week?

Maar verder met de reis: even buiten Amarillo ligt de Cadillac-ranch. Een rijke heliummiljonair heeft daar 10 Cadillacs van verschillende bouwjaren als grapje rechtop in de grond gezet. Nou was het natuurlijk ook snerpend koud, maar zelfs bij een goede temperatuur waren we er na 2 minuten uitgekeken. We raden niemand aan er een omweg voor te maken.

Het landschap veranderde snel en werd wat woestijnig en gelukkig was de lucht om 12.00 uur weer strakblauw, een beetje een vast patroon. De grens met New Mexico gepasseerd wat ons weer een uur extra tijd opleverde. Santa Fe ligt prachtig tegen de bergen aan en dat gaanb we morgen uitgebreid bekijken.

route:

i 40 tot de afslag naar Santa Fe