USA-Oost-West-per-camper.reismee.nl

Naar Gallup via El Malpais en El Morro

Vanmorgen lekker ontbijtje met bacon (6 min. in de magnetron op keukenpapier en een vel erop, wordt heerlijk krokant) en een lekker brood uit de oven, die hebben we op voorraad in de vriezer. Om 9.30 vertrokken via de i40 richting Gallup, bij Grants de afslag naar de 53 genomen voor de monumenten El Malpais (vulkaangebied) en El Morro met inscripties in de rotsen van plm. 400 jaar oud, veel in het spaans vanwege de spaanse legers die meenden hier thuis te horen. Het is hier echt indianengebied, vooral de Zuni's. We hebben de vulkaan beklommen en in de ijsgrot afgedaald, makkie. Bij El Morro de korte hike genomen, niet overdrijven , he? Boven lag nog wat sneeuw en beneden was het zo'n 25 graden, heerlijk.

In Gallup eerst in de Walmart de voorraden aangevuld, want morgen gaan we de woestijn in naar Canyon de Chelly in Arizona, schijnt heel bijzonder te zijn. Dus ook even uit de ether, maar dan waarderen jullie onze verhalen straks weer des te meer, haha.

We staan nu ophet USA RV Park in Gallup, verbazingwekkend hoeveel campers er al weer op de weg zijn en dusop de campings staan. Na vandaag komen we de route 66 niet meer tegen, dit is de laatste plaats .

Em

Ziet er weer prachtig uit! Camper ziet er goed uit, ander kleurtje interieur zou nog mooier zijn, maar ja, die heb je niet voor t kiezen. Koken jullie zelf eigenlijk, ik mis de gezellige beschrijvingen van het eten buiten de deur.