USA-Oost-West-per-camper.reismee.nl

Canyon de Chelly

Vrijdagmorgen naar Canyon de Chelly (spreek uit: Sjeeeeei) gereden, een vlotte rit van 2 uurtjes. Bij het Visitor Center bleek dat het de 80e verjaardag van de status als nationaal monument was en werden we met koffie en gebak ontvangen. Na een korte uitleg over de canyon zijn we eerst de noordkant van de kloof gaan rijden, op verschillende plekken kun je de wagen pakeren en dan naar een uitkijkpunt toe lopen, sommige gemakkelijker bereikbaar en andere vragen wat meer benenwerk. De kloof is schitterend, met ruines van 2000 jaar oudeindiaanse nederzettingen in de rotswanden gebouwd, heel knap en je vraagt je af hoe ze het voor elkaar kregen. Daarna moest je weer terug rijden om de South Rim te doen, zelfde verhaal, de foto's zijn een magere afspiegeling van de werkelijkheid!. We waren om 18.00 uur uitgekeken en hebben onze camper op de campground achter het bezoekerscentrum gezet, geen water en elektriciteit, maar wel gratis De dag ervoor hadden we veel te veel macaroni (hele pittige met een pot salsa hot door het gehakt) , dus hebben we die maar opgemaakt, gemak dient de mens. ;s Avonds ineens tromgeroffel en indianengezang, een kort optreden van een vader met zijn dansende kinderen, leuk.

route:

de hwy 264 vanaf Gallup

Bij Hubble Trading Post de 191 naar Chinle

Emma

Zeker de moeite waard! Wat mooi