USA-Oost-West-per-camper.reismee.nl

Monument Valley

Alweer zo;n geweldige dag, ik weet dat we in herhalingen vervallen, nou, dat moet dan maar.. We zijn vanmorgen op tijd naar Monument Valley (Utah) vertrokken en waren er tegen de middag na een prachtige rit, je waant je hier soms alleen op de wereld. Op de enige camping hier (Goulding) was gelukkig nog plaats en we hebben meteen een rondtoer met gids geboekt voor 13.00 uur. Het kostte wat (100 dlr. voor ons 2en), maar dan heb je ook wat. Een adembenemende tocht langs de buttes en mesa:s, hotsend en botsend door het rode stofzand, de betekenis van het woord knarsetanden is ons nu volkomen duidelijk. Maar Genieten!! . Om 16.00 uur weer terug en eerst een douche gepakt, dat was hoognodig. Daarna gezellig een wijntje en biertje gedronken bij Ruud en Marijke van het Amerikaforum, wat is de wereld toch klein.

Gauw eten gemaakt, worstjes gebakken, verse zak broccoli en bloemkoolroosjes inprikken en in de magnetron en een broodje erbij. Moest een beetje vlug, want in de filmzaal (overdreven benaming voor bunkerachtig geheel) draaide Stagecoach, een film uit het jaar nul met John Wayne, maar geheel opgenomen aan de overkant In Monument Valley. De beste comedy, die we in jaren gezien hebben en een kwartier voor het einde, net toen Ringo (J.W.) en Dallas (?) elkaar eindelijk gingen kussen, pats, zaten we in het pikkedonker. de dvd-spelerlamp was geknald. duszullen wij helaas nooit weten of ze elkaar gekregen hebben.

route:

vanaf Chinle de 191

bij Many Farms de indian route 59 naar Kayenta

daar linksaf naar Monument Valley

egbert

Hoi Nel en Peter, leuke verhalen en voelden jullie je ook een beetje cowboy? De foto's zijn een feest van herkenning voor ons.
Gr Egbert

Emma

Bedankt voor de maaltijdbeschrijving, die miste ik.

Nog n paar maanden en dan crossen wij daar ook door t rode zand!