USA-Oost-West-per-camper.reismee.nl

Page

Vannacht begon het verschrikkelijk te woeien, de camper schudde bij iedere windvlaag en vanmorgen hing er een zware zandstorm boven de Valley, alles wat je beetpakte voelde stroef aan. Goede reden om weer verderr te gaan, rijden is hier leuk, om iedere bocht van de weg is er weer iets anders te zien, en met onze usb-stick vol lekkere muziek in de usb-poort geprikt op naar Page. Daar waren wij 2 jaar geleden ook al geweest, maar aangezien het hoe dan ook op de route lag hebben we besloten er dit keer de Upper Antelope Canyon te bekijken omdat we de Lower toen zo mooi vonden. Er diende zich direkt een gids aan, Brian< en we gingen samen met een australisch echtpaar uit Sydney in de wagen als een idioot slippend en raggend door het mulle zand naar de ingang van de kloof. Deze was ook weer adembenemend mooi en Brian had allemaal leuke tips voor aparte foto's met effect. (zie serie). In het regenseizoen mag je de kloof niet in dan kan hij ineens vol lopen met het water van de Colorado. Vorig jaar zo;n tien keer gebeurd. Na afloop zijn we nog naar de Horse Shoe Bend gaan kijken, een ritje van een paar mijl en wandeling van ruim een kilometer. dit is een bocht in de rivier met de vorm van een hoefijzer. Toen de camping opgezocht (Lake Powell) en avondeten gemaakt. Een soort platgemepte hamlap, boontjes en gebakken hash browns, dit is een soort grove rosti, diteten de amerikanoos bij het ontbijt, maar aangezien de Walmart geen diepvriesaardappelschijfjes heeft(schande) is dit een goed alternatief.. Verder nemen we altijd als toetje yoghurt , er is alleen maar nonfat of lowfat, helemaal geen lekkere volle aderdichtslibbende soorten, afzien. Nog even een wasmachine vol laten draaien en drogen. Het weer is mooi, overdagkortebroekenweer en na 19,00 uur fris tot koud..

route:

de 163 naar Kayenta

de 160 naar Shonto

de 98 naar Page

totaal 180 km.

Lex

De foto's van de Upper Antelope Canyon zijn ronduit geweldig maar zoveel moois moet je met eigen ogen aanschouwd hebben om de foto's op juiste waarde te kunnen schatten. Vergroten, inlijsten en dan aan de muur, grandioos.

Anita

Wow, spectaculaire plaatjes. Maakt ons wel heel nieuwsgierig :)

Imro

Wordt het niet weer eens tijd voor een update?