USA-Oost-West-per-camper.reismee.nl

Coral Pink Sand Dunes

Vanmorgen alles rustig aan gedaan, nog even uitgebreid naar de Walmart en reden pas om 12.00 uur Page uit. Via Kanab een mooie route, waar op een gegeven moment nog twee suicidale herten voor de camper langsrenden. Adrenalinespiegel omhoog! Je zal er maar tegenaan knallen...

Op een gegeven moment zagen we borden voor de Coral Pink Sand Dunes linksaf een smalle weg op. Nieuwsgierig als we zijn 20 km. het binnenland in, heeee, daar was ook een state campsite, en wel een hele mooie. Er was niemand in het kantoortje, dus zelf ingecheckt via de postbus 16 dollar in een envelop gedaan en een daalders plekje opgezocht. Alleen water, geen stroom, wel douches. Toen even een stevige wandeling gemaakt door de hoge duinen, ontstaan door wind en erosie. Tijd voor een drankje en de bbq aangestoken om een paar ruim bemeten ribeye-steaks te grillen. Ondertussen wat aardappeltjes gebakken en boontjes uit blik, opgeleukt met tomaatblojes en jalapeno klaargemaakt. We zouden net gaan eten toen er een Archie Bunkerachtig mannetje uit zo'n grote trailer (15 m. of langer) stapte die halfONS plekje op was gereden en ons sommeerde zijn plek die hij al in januari had gereserveerdvrij te maken!! Aangezien er geen bordje 'gereserveerd: : stond waren wij niet van plan ons zonder slag of stoot over te geven, waaropwij de ranger gingen zoeken, die kwam er vrij vlot aan , excuseerde zich tien keer dat het bordje gereserveerd er niet had gehangen en bood ons de enige plek ik het park aan metfull hookup, d.w.z. water, stroom en dump. We hebben Archie verder geen blik waardig gekeurd en zijn op de andere plek gaan staan, heerlijk geslapen.