USA-Oost-West-per-camper.reismee.nl

Zion

Vandaag een kort stukje naar Zion National Monument gereden, het park dat het eerst door mormoonse pioniers werd bewoond, vandaar de bijbelse namen. Vooraan is een 1 1/2 mijl lange tunnel die voor campers en bussen telaag is, daarom moet je 15 dollar betalen en dan houdt de ranger de tunnel vrij tot je er precies in het midden rijdend.door bent Het weer was in één woorrd schitterend en Zion ook. Er is een shuttlebus die je via hop-on hop-offsysteem door het hele park brengt. We hebben een stevigehike gemaakt langs de Virginrivie tpt aan de Narrows waar je niet verder kunt, de eekhoorntjes rennen gewoon naast je mee in de hoop op een lekker hapje (100 dollar boete). Boven in de lucht drie condors zien zweven. Nog naar de Weeping Rock geklommen, een rots waaruit aan alle kanten water sijpelt, daar is ook een grote waterval. Mooi, mooi. Toen we alles hadden gezien zijn we om 17.00 uur naar Bryce gereden in een steeds kouder wordende omgeving (steeds hoger) tot we naast de sneeuw reden en daar een camping opgezocht: Ebenezer, jaja, die mormonen. We konden er 's avonds eten in een soort boerenschuur, maar het was verrassend lekker vor 15 dollar. Kipfilet met gebakken aard., coleslaw en de onvermijdelijke boontjes, als toetje nog een warmeapplecrumble, begeleid door een jammerlijk vals zingende cowboy. Prima dag die begon met korte broek en topje en eindigde met lange broek en dikke trui.