USA-Oost-West-per-camper.reismee.nl

Bryce Canyon en de Scenic Bywy. 12

Vannacht hadden we het erg koud en midden in de nacht een extra dekbed op bed gegooid en daarna was het lekker. Vanmorgen op tijd naar de ingang van Bryce Canyon gereden, sneeuw alom. We hebben het park 2 jaar geleden uitgebreid gezien, maar konden het niet over ons hart verkrijgen er zo aan voorbij te rijden, het is toevallig wel een van de mooiste. We hebben de bekendste uitkijkpunten, Sunrise Point en Bryce Point weer bekeken en gefotografeerd, dit keer met sneeuw. Jammer dat de zon niet scheen, daar worden de kleuren nog warmer en mooier van. Na anderhalf uur het park verlaten en de highway 12 op, een prachtige weg, erg rustig met grandioze vergezichten. Hoogste punt ruim 3000 m. De 12 is de enige geasfalteerde weg door een enorm ruig klovengebied met maar 1000 inwoners Bij het visitorcenter van de Escalante Grand Staircase even wat info opgehaald, daarrijd je namelijk dwars doorheen. Heel vaak gestopt voor een foto. Bij Boulder rijd je de Escalante uit en het Dixie National Forest in, weer een hele andere omgeving en ook prachtig. Onderweg bij een van de fotostops kwam er van de andere kant een roadbear aan met , jawel, Ruud en Marijke van de camping in Monument Valley. Wat een grappig toeval. We kregen het advies vooral niet naar de camping in Hanksville te gaan vanwege verregaande smerigheid, juist de camping die wij op de tomtom hadden staan, txs a lot! In Boulder bij de trading post gestopt voor een (organische-eco-vrije-graas-koeien)- burger, we zijn geen hamburgerliefhebbers maar deze smaakte verrukkelijk. Deze handelspost was de laatste in de VS die de postvoorziening nog met muilezels verzorgde. Inmiddels was het 16.00 uur en zijn we van daaruit naar Torrey gereden, waar we prima staan op de 1000 Lakes camping en ook weer wifi hebben. Vanavond nog even een blik champignonsoep met een stokbroodje gemaakt en wat yoghurt gegeten.

DAPHNE KAMPS

kennen ze in Amerika eigenlijk wel veggie of vegetarische hamburgers?