USA-Oost-West-per-camper.reismee.nl

Van Capitol Reef naar Blanding

Vanmorgen dwars door Capitol Reef via de hwy 24 richting Blanding, ons reisdoel voor vandaag op weg naar Cortez (Mesa Verde). We wisten niet wat we konden verwachten, maar hadden wel de kleinere wegen uitgezocht. En dat pakte goed uit, wat heeft Utah toch een geweldig ruige en mooie natuur! Grijze formaties bij Luna Mesa, rode en donkerbruine bij de Glen Canyon, waar de Colorado samenstroomt met de Dirty Devil. Vreemd dat je deze route haast nergens tegenkomt, het is er mooi genoeg voor.

Om 15.00 uur in Blanding op de Blue Mountainscamping gearriveerd. Onderweg hadden we zon en een harde wind, inmiddels regent het hier geheel volgens de verwachting. De camper staat te schudden op zijn wielen door de harde wind. Dat zal ons niet beletten straks naar het lokale steakhouse te rijden.

Homestead Steakhouse: filet mignon met een rand bacon eromheen, frieten, salade/soepbar1 emmer sprite, 1 alcoholvrij biertje (Utah is streng alcoholvrij), 1 lemoncake met ijs met 2 lepels (daar doen ze niet moeilijk over, doen het vaak al uit zichzelf) voor 60 dollar.

route: scenic hway 24, bij Hanksville de scenic hwy 95 tot Blanding