USA-Oost-West-per-camper.reismee.nl

Mesa Verde National Park

Vanaf de camping de weg oversteken en dan het park in, dichterbij kan niet! Even met ons parkenpasje gezwaaid en op weg naar het museum dat 20 mijl verderop ligt, eigenlijk ga je van achteren naar voren. Eerst klimmen, klimmen naar de hoogte van bijna 3000 m. de ene u-bocht na de andere, we hadden de towhaul er wel bij nodig. Boven even uitgestapt, maar snerpend koud, het ging door 3 lagen kleding heen. In het museum kun je wel wat tijd spenderen, een film van een half uur over de eerste bewoning van Mesa Verde en de ontwikkeling daarna. Toen we weer buiten waren zijn we naar Spruce Treehouse gewandeld (zie foto). Hadden we in de Canyon de Chelly al rotswoningen gezien, hier stikte het er van, allemaal in de overhangende alkoofgrotten gebouwd, zooo knap. Vanwege het nog steeds winterse weertype zijn sommige routes nog niet opengestel, dat risico loop je als je zo vroeg in het seizoen gaat, maar wij hebben een hele goede indruk van Mesa Verde gekregen en het is zeker de moeite meer danwaard. Om 17.00 uur het park weer uitgereden, het sneeuwde de hele dag al licht, maar verder nietglad of zo, dus besloten we in Cortez een hapje te gaan eten. Het is de Main Street Brewery geworden, Peter de prime-rib, ik de fajita;s, een lekker rood wijntje en bier uit eigen brouwerij erbij en een ijsje (megaportie) met 2 lepels erbij, 53 dollar.De fooi komt er natuurlijk altijd bij, Amerika is een fooienland. Buitengekomen bleekhet echt te zijn gaan sneeuwen, dus voorzichtig terug naar de A & A en lekker de kachel aan.